Areena

Tilava ja palveleva golfsisäharjoittelukeskus

Opetus

Opetuspalvelut aloittelijasta kilpapelaajaan

Kauppa

Huipputuotteet kaikentasoisille pelaajille

Suosittelemamme tuotteet

Uusimmat Facebook-julkaisut

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
5 päivää sitten
Savon Golftiimi
Areenalla alkaa olla taas mukavasti harkkaajia 🙂
💎JOULUKUUSSA ostemaasi 10 h simulaattorikorttiin saat 2 h bonusta!
💸Muista käyttää ajoissa 31.12. vanhenevat liikuntaedut! Meille käyvät Eazybreak, Edenred, ePassi, Smartum ja Tyky-kuntosetelit.
🏌 Voit maksaa liikuntaeduilla myös palveluita, esim. opetusklinikat, joista ensimmäinen on su 11.12. klo 15-16, aineena SVINGI. Hinta 20 €.  Ohjaajana Anni Valjakka. 
Vielä mahtuu mukaan (max. 6 hlöä). Ilmoittaudu info@golftiimi.fi

Areenalla alkaa olla taas mukavasti harkkaajia 🙂
💎JOULUKUUSSA ostemaasi 10 h simulaattorikorttiin saat 2 h bonusta!
💸Muista käyttää ajoissa 31.12. vanhenevat liikuntaedut! Meille käyvät Eazybreak, Edenred, ePassi, Smartum ja Tyky-kuntosetelit.
🏌 Voit maksaa liikuntaeduilla myös palveluita, esim. opetusklinikat, joista ensimmäinen on su 11.12. klo 15-16, aineena SVINGI. Hinta 20 €. Ohjaajana Anni Valjakka.
Vielä mahtuu mukaan (max. 6 hlöä). Ilmoittaudu info@golftiimi.fi
... Näytä enemmänNäytä vähemmän

1 viikko sitten
Savon Golftiimi
🏌️Ilmoittaudu mukaan pienryhmän klinikoihin!
Saat intoa talvitreenaamiseen!

🏌️Ilmoittaudu mukaan pienryhmän klinikoihin!
Saat intoa talvitreenaamiseen!
... Näytä enemmänNäytä vähemmän

1 viikko sitten
Savon Golftiimi
Kangasniemeläisen AL-Fitnessin Anni Oksiala on tehnyt golfareiden kanssa fyysisen valmennuksen yhteistyötä jo useiden vuosien ajan. Mikkelissä Annin palvelut löytyvät  Kuntokeskus Liikusta.

🏌️MITÄ ASIOITA PAINOTTAISIT GOLFARIN FYSIIKKAHARJOITTELUSSA?
Avainasemassa ovat harjoittelun monipuolistaminen ja liikemekaniikan parantaminen, mutta ennen kaikkea liikkuvuuden ylläpito. Fysiikkaa parantamalla vältetään turhia loukkaantumisia. Nuorimpien junnujen kohdalla liikkeelle lähdetään kehonpainoharjoittelulla opetellen oikeita liikemalleja, esimerkiksi kyykkyjä.
Vanhempien junnujen ja myös iäkkäämpien golfareiden kanssa voidaan lähteä opettelemaan olympianostoja keppiä, kahvakuulaa tai painotankoa apuna käyttäen. Nostotekniikat vaativat hyvää liikkuvuutta, taitoa, nopeutta ja voimaa eli samoja elementtejä, mistä rakentuu hyvä golfsvingi.

💪MITKÄ KEHON ALUEET OVAT GOLFARILLE TÄRKEIMPIÄ?
Keskivartalo on tärkeää olla rautaisessa kunnossa, jotta räjähtävissä suorituksissa esimerkiksi selkä- tai niskahartiaseutu eivät kuormitu väärin. Toistuvat epäsuotuisat liikemallit voivat pahimmassa tapauksessa johtaa loukkaantumiseen ja näin golfharrastuksen tai -peliuran loppumiseen ennenaikaisesti. Esimerkiksi edellisessä kysymyksessä mainitut olympianostoliikkeet ovat erinomaisia opettamaan lihasten kineettisen ketjun aktivointia ja tukevat myös lajissa tarvittavaa räjähtävän- ja nopeusvoimantuottoa. Harjoittelussa on myös hyvä haastaa kehonhallintaa tasapainoharjoitteilla ja lisäksi huomioida lajiharrastajalle tyypilliset puolierot. Liikkuvuusharjoittelussa golfarin on hyvä keskittyä erityisesti rintarangan, olkanivelten sekä keskivartalon alueen kireyksiin.

🤸‍♂️HARJOITELLAANKO KISAKAUDELLA ERILAILLA?
Talven aikana kuormitus on suurempaa ja harjoittelukertoja kuntosalilla voi viikossa tulla useampia (3-4), sillä käytännössä off-seasonin aikana kehitetään fysiikkaa ja tasapainotetaan kehon ongelmakohtia. Kisakaudella fysiikkaharjoittelu on lähtökohtaisesti enemmän ylläpitävää ja kerrat viikossa vähenevät talvikauden harjoittelumääristä yleensä 1-2 kertaan. Näin jää aikaa palautua kisojen ja lajiharjoitusten määrän lisääntyessä.

💎Jos koet, että voisit hyötyä Annin tekemästä kartoituksesta ja henkilökohtaisesta ohjelmasta, ota yhteyttä: anni@al-fitness.fi 💎 https://www.al-fitness.fi/

Kangasniemeläisen AL-Fitnessin Anni Oksiala on tehnyt golfareiden kanssa fyysisen valmennuksen yhteistyötä jo useiden vuosien ajan. Mikkelissä Annin palvelut löytyvät Kuntokeskus Liikusta.

🏌️MITÄ ASIOITA PAINOTTAISIT GOLFARIN FYSIIKKAHARJOITTELUSSA?
Avainasemassa ovat harjoittelun monipuolistaminen ja liikemekaniikan parantaminen, mutta ennen kaikkea liikkuvuuden ylläpito. Fysiikkaa parantamalla vältetään turhia loukkaantumisia. Nuorimpien junnujen kohdalla liikkeelle lähdetään kehonpainoharjoittelulla opetellen oikeita liikemalleja, esimerkiksi kyykkyjä.
Vanhempien junnujen ja myös iäkkäämpien golfareiden kanssa voidaan lähteä opettelemaan olympianostoja keppiä, kahvakuulaa tai painotankoa apuna käyttäen. Nostotekniikat vaativat hyvää liikkuvuutta, taitoa, nopeutta ja voimaa eli samoja elementtejä, mistä rakentuu hyvä golfsvingi.

💪MITKÄ KEHON ALUEET OVAT GOLFARILLE TÄRKEIMPIÄ?
Keskivartalo on tärkeää olla rautaisessa kunnossa, jotta räjähtävissä suorituksissa esimerkiksi selkä- tai niskahartiaseutu eivät kuormitu väärin. Toistuvat epäsuotuisat liikemallit voivat pahimmassa tapauksessa johtaa loukkaantumiseen ja näin golfharrastuksen tai -peliuran loppumiseen ennenaikaisesti. Esimerkiksi edellisessä kysymyksessä mainitut olympianostoliikkeet ovat erinomaisia opettamaan lihasten kineettisen ketjun aktivointia ja tukevat myös lajissa tarvittavaa räjähtävän- ja nopeusvoimantuottoa. Harjoittelussa on myös hyvä haastaa kehonhallintaa tasapainoharjoitteilla ja lisäksi huomioida lajiharrastajalle tyypilliset puolierot. Liikkuvuusharjoittelussa golfarin on hyvä keskittyä erityisesti rintarangan, olkanivelten sekä keskivartalon alueen kireyksiin.

🤸‍♂️HARJOITELLAANKO KISAKAUDELLA ERILAILLA?
Talven aikana kuormitus on suurempaa ja harjoittelukertoja kuntosalilla voi viikossa tulla useampia (3-4), sillä käytännössä off-seasonin aikana kehitetään fysiikkaa ja tasapainotetaan kehon ongelmakohtia. Kisakaudella fysiikkaharjoittelu on lähtökohtaisesti enemmän ylläpitävää ja kerrat viikossa vähenevät talvikauden harjoittelumääristä yleensä 1-2 kertaan. Näin jää aikaa palautua kisojen ja lajiharjoitusten määrän lisääntyessä.

💎Jos koet, että voisit hyötyä Annin tekemästä kartoituksesta ja henkilökohtaisesta ohjelmasta, ota yhteyttä: anni@al-fitness.fi 💎 www.al-fitness.fi/
... Näytä enemmänNäytä vähemmän

Load more

Savon Golftiimi

info@golftiimi.fi
Puh. 044 3050 265
Näin löydät Areenalle

Meistä sanottua

”Kyllä muuttui pelaaminen, kun mailat fitattiin! Olisi kannattanut tehdä tämä jo vuosia sitten.”